Loading...

Țara care va investi 40 de miliarde de dolari pentru tuneluri „plutitoare”

Distribuie aceasta stire mai departe:
  • 11
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    11
    Shares

 NPRA

Tunel Norvegia

Norvegia, țara scandinavă cu o populație de 5,3 milioane de locuitori, plănuește să dezvolte un proiect de 40 de miliarde de dolari, pentru a facilita circulația între orașul Kristiansand din sudul țării și Trondheim, situat în nord.

Loading...

Asta în condițiile în care, în prezent, cei care doresc să ajungă dintr-un punct în celălalt trebuie să parcurgă o călătorie de 21 de ore, în care să schimbe 7 feriboturi, scrie CNN. Proiectul guvernului norvegian include construirea de poduri, cât și a celui mai lung și mai adânc tunel acvatic – cu o adâncime de 392 de metri și o lungime de 27 de kilometri. 

Un alt proiect, poate cel mai ambițios, este acela de creare de tuneluri „plutitoare”, situate la aproximativ 30 de metri sub nivelul apei.

Potrivit CNN, toate aceste inițiative ale Administrației Drumurilor Publice din Norvegia (NPRA) ar urma să fie gata până în 2050. Dacă va reuși, Norvegia ar putea deveni fruntașă în lupta privind dezvoltarea infrastructurii, devansându-le pe China, Coreea de Sud și Italia, care încearcă să implementeze proiecte similare.

Loading...
Citește și

Danemarca va construi un cartier plutitor

Kjersti Kvalheim Dunham, manager de proiect în cadrul NPRA, a explicat necesitatea unui astfel de „tunel plutitor” prin faptul că ruta care legă Kristiansand de Trondheim este „una importantă”, întrucât E39 reprezintă o combinație de drumuri, autostrăzi și rute cu feribotul care parcurge coasta de sud-vest a Norvegiei.

Mai mult de atât, 50% dintre bunurile de export provin din această zonă a Norvegiei, a mai precizat Dunham, însă chiar și așa, „este cu mult sub standardele unor rute europene.” Cea mai populară metodă de transport este cea cu feribotul, însă aceasta necesită un număr mare de ore.

Astfel, proiectul ar urma să ducă la dezvoltarea transportului „pentru scopuri comerciale, dar și pentru binele populaței”, a mai spus experta din cadrul Administrației Drumurilor Publice din Norvegia (NPRA). Acest proiect grandios include construirea a trei poduri suspendate și a cinci poduri „plutitoare” – structuri susținute de pontoane, care au mai fost construite anterior în Norvegia, cât și în SUA.

În cazul fiordurilor mai adânci de 1 kimometru sau mai late de 5 kilometri, însă, vor fi luate măsuri diferite, întrucât este mult prea dificil să fie construite tuneluri care să treacă prin stâncă. Totodată, podurile „plutitoare” nu sunt eficiente în orice situație, din cauza condițiilor meteorologice severe, precum valurile și curenții puternici. De aici a apărut ideea creării de tuneluri „plutitoare.”

Chiar și așa, conceptul nu este unul nou. În 1882, arhitectul britanic Edward Reed a propus un tunel „plutitor” de-a lungul Canalului Mânecii, dar ideea sa a fost respinsă. Potrivit CNN, termenul „plutitor” este unul înșelător, întrucât aceste tuneluri sunt fixate în anumite poziții cu ajutorul cablurilor, care sunt fixate pe fundul mării. Aceste tuneluri vor fi făcute din beton și vor funcționa asemenea tunelurilor convenționale, permițând transportul mașinilor de la un fiord la altul.

Inginerul-șef al NPRA, Arianna Minoretti, a explicat că la o adâncime de 30 de metri sub nivelul mării, valurile și curenții nu mai sunt la fel de puternice ca la suprafață. Mai mult, tunelurile „plutitoare” minimizează impactul asupra peisajului natural, întrucât nu se văd. Totodată, în comparație cu zgomotul mașinilor care traversează podurile, această soluție va fi mult mai silențioasă.

„Poate fi un avantaj pentru oamenii care trăiesc în zonă”, a explicat Minoretti.

Cu toate acestea, proiectul nu e lipsit de riscuri. Astfel, cele mai mari pericole în aceste tuneluri sunt exploziile, incendiile sau supraaglomerarea lor. De aceea, sunt necesare numeroase teste, astfel că NPRA colaborează cu Universitatea Norvegiană de Tehnologie și cu Centrul pentru Tehnologie. De exemplu, echipa încearcă să stabilească ce s-ar întâmpla cu structura tunelului dacă un camion care transportă materiale explozive ar exploda în interior.

O altă problemă a cercetătorilor are legătură cu ce s-ar întâmpla dacă un submarin ar intra într-unul din aceste tuneluri. De aceea, NPRA colaborează cu Forțele Navale pentru a se asigura că proiectul va fi lipsit de riscuri.

Sursa:StirileProTV


Distribuie aceasta stire mai departe:
  • 11
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    11
    Shares

Leave a Reply